agonia italiano v3 |
Agonia.Net | Regolamento | Mission | Contatto | Registrati! | ||||
Articolo Comunità Concorso Saggistica Multimedia Personali Poesia Stampa Prosa _QUOTE Sceneggiatura speciale | ||||||
|
||||||
agonia Post Consigliato
■ Geremiade
Romanian Spell-Checker Contatto |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-05-24 | [Questo testo si dovrebbe leggere in romana] | Inserito da Yigru Zeltil
lui Ilarie Voronca
Iată, cu viteză de 80 de kilometri pe oră, sârmele telegrafului dansează È™i È™optesc secrete urechilor de porÈ›elan. Dincolo de frontiera geamului, È™opârlele laticlavelor se răsucesc împrejurul unui ax veÈ™nic grăbit pe cameleonul în felii ce-È›i oferă câmpul unde pionii căpiÈ›elor de fân joacă È™ah. Mi-era gândul joc de artificii - È™i care cocostârc își pierduse un picior în epiderma voiei bune? Se urmăreau în setea ochilor tablourile cu țăranii cu piepturile de pâine rumenită. ÃŽn salcâmi, ciucuri de gheață artificială dau din cap nu. Ai vrea să pipăi crêpe-de-Chine-ul acestei flori cuminÈ›i trezite în povârniÈ™ul drumului, iar în grădina cantonului iubeÈ™ti liliacul precum pe Lily. Spargi în pumnul inimii aluna primăverii È™i trimiÈ›i mărgeanul plămânilor să culeagă tot aerul de mierea acestui răsărit. O margherită te îmbie să-È›i ghicească rebusul îndoielilor È™i simÈ›i petalele sufletului cum cresc cât orizontul. Te dărui pe hamacul lor - întreg È™i pur după ce mlaÈ™tina pârâului anonim È›i-a primit lestul vicisitudinilor cotidiane. Mumia femeii, cu È™orÈ›ul steagului roÈ™ la buric, te salută din mijlocul stâlpului de telegraf culcat de-a curmeziÈ™ul drumului, alături de o barză baletistă care primeÈ™te defilarea trenului. Vântul ameÈ›eÈ™te pe toboganul morii din fruntea dealului. Plopii sunt studenÈ›i manifestând în monom. Tabachera îți oferă o È›igară È™i amintirea primului scrum ce È›i-a încălzit vârful degetelor, în popicăria lui Pănculescu. Ce scafandru urzică pleoapa reminiscenÈ›ei? ÃŽneci în gâtlejul iască o melodie ce È›i-a plăcut într-un echinox similar, la 16 sau 17 ani, È™i închizi ochii. Dar pelicula filmului continuă să te reproducă altul È™i totuÈ™i tu. * Ascult cântecul tău scris cu peniÈ›a topografică pe aleea inimii. Ochiul unui ciclop, farul clipeÈ™te de câte ori cerneala mării i se cațără pe suflet. Neptun mi-a dăruit o scoică È™i È›i-am ghicit gândul ascuns în arcul din arcada dinÈ›ilor. ÃŽn castronaÈ™ul de iaurt decretat pălărie de sezon, pe plaja unde policromia costumelor îi È›ese covor, È›i-am prins un pumn de stele È™i la patefonu valurilor È›i-am cântat discul lunei despre care se spune că È™tie multe cântece. Iată trece la orizont vaporul gândurilor escortat de garda celor patru furnici. Ce baghetă magică le-a mimetizat în patru felii de pepene galben? DaÈ›i-mi un cuÈ›it! De ce o hamsie își moare argintul pe linia vieÈ›ii din palma ta? ÃŽntoarcerea spre Casino e tristă precum sala teatrului la prânz È™i urmărită de mugetul geamandurei - cucuveaua mării. Toate judeÈ›ele È™i-au trimis reprezentanÈ›i la ConferinÈ›a de la Bulă. Domnule crupier, îmi permiÈ›i să pontez pe miozotisul din ochii domniÈ™oarei? Domnule crupier, pentru îndemânarea dumitale, te angajez să îmi greblezi grădina. Nu răspunzi. Ai murit desigur. Þi-am auzit ultimele cuvinte: "les jeux sont faits - RIEN ne va plus". Iar dumneata, domnule È™ef de orchestră, aruncă pescăruÈ™ilor partituri în do diez, do becar È™i do bemol È™i primeÈ™te acest imn funebru È™i elastic arpegiu al căscatului în do vlecel. (Singurul accident valabil duminica È™i sărbătorile legale). Iar voi, legiunea pietonilor confecÈ›ionaÈ›i din cearceaful cinematografului pentru care nimic din filmul vieÈ›ii nu lasă cicatrice indelebilă, cu bagaje invariabile de automate Stollwerck, curățaÈ›i-vă intestinele creierului cu unt-de-Racine (a nu se confunda cu alte preparate contrafăcute). Nu te feri: e ora când mă furiÈ™ez facsimil în chipcelul pupilei tale. Culcă-È›i capul pe vis È™i visează visul plajei pieptănate de spuma mării.
|
||||||||
Questo è l'Olimpo della Lettertura, della Poesia, e della Cultura. Se hai piacere di partecipare alle nostre iniziative scrivi altrimenti appaga la tua conoscenza con gli articoli, la saggistica, la prosa, la poesia classica e/o contemporanea oppure partecipa ai nostri concorsi. | |||||||||
La riproduzione di qualsiasi materiale che si trova in questo sito, senza la nostra approvazione, é assolutamente vietata
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politica di condotta e confidenzialitÃ